Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye

You can find about me at tst.gen.tr

Perşembe, Mayıs 15, 2014

Cenazeli rüyam

2 gün evvel çok ilginç bir rüya görmüştüm. Son zamanlarda artan çocuk ölümleri nedeniyle etkilendiğimi düşünmüştüm ama aynı gün Soma faciası olunca bu olaya yordum. Yine bir çocuk ölmüştü. Çocuk Hristiyanmış. O yüzden Hristiyan adetlerince ama Türkçe ayinlerle cenaze töreni yapılmış. Hatta "Uçuşur yapraklaaaar, fısıldar ağaçlaaaar, özler seni yağmurlaaarr" gibi sözleri vardı. Kafadan attım şu an sözleri ama ona benziyordu. Daha önce yapılmamış bir besteyi rüyamda ayin olarak dinledim yani... Neyse, işin ilginç tarafı cenazeyi ızgara tavuk gibi döndürüyorlardı. Rüya bu ya! Adetmiş güya. Soma faciası olduktan sonra rüyamı bu olaya yormamın nedeni de bu... Izgara neyle yapılır? Kömürle... Ve bu faciada 15 yaşında bir çocuk öldü... O ölen çocuk rüyamdaki çocuğun karşılığı olabilir. Neyse, rüyama döneyim. Artan çocuk ölümlerini (Tayyip'in emriyle ölen Berkin, vapurdan düşen Ece Su, havuzda ölü bulunan Pamir, ahlaksızca öldürülen Mert, v.b.) protesto etmek amacıyla yeni bir Gezi Parkı eylemi başlattık rüyamda... Pankartlarla yürüdük. Bu çocukların katillerinin idama mahkum olmasını istiyorduk ama çok tehlikeliydi. Tayyip'in polisleri yine göstericileri öldürmeye başlamışlardı. En az 10 gösterici ölmüştü. Bu ölen göstericiler de diğer maden işçilerini tasvir ediyor olabilir. Siz ne düşünüyorsunuz? Tam Soma faciasının olacağı gün böyle bir rüya görmüş olmam tesadüf mü değil mi? Rüya tabircileri varsa tabir ederlerse sevinirim. Bir de yanlış hatırlamıyorsam bu olay nedeniyle rüyamda Aerosmith konseri iptal olmuştu ve gerçek hayatta da iptal olmuştu.
Gerçek hayatta Gezi Parkı olayları olduğunda iptal edilen konserler olmuştu ve ben de soluğu Atatürk t-shirt'üm, V For Vendetta maskem, Türk bayrağımla Taksim'de almıştım. Rüyamda da direk çocuk ölümlerini protesto etme ihtiyacı hissetmiştim. Bence her türlü çocuk cinayetinin daha adil şekilde cezalandırılması, mümkünse idam cezasının geri gelmesi lazım... Mustafa Kemal Atatürk, iftiraya uğrayan Michael Jackson, Barış Manço gibi kaybettiğimiz değerler çocuklara zarar gelmesini istemezdi. Fakat maalesef yaşayanlar "15 yaşında çocuğun Gezi Parkı'nda işi ne?" diyebiliyorlar. O zaman neden o yaşta bir çocuğun çalıştırıldığını açıklamaları lazım... Çocuk haklarının hiçe sayıldığı Çin bile "Türkiye'deki iş kazaları kabul edilemez boyuta geldi" demiştir. Yani o tür ülkelerden daha kötü boyuttayız. Kim olursa olsun bu çocukları ölmesine neden olan, maşa tutan herkesin yargılanması lazım...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home