Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye

You can find about me at tst.gen.tr

Çarşamba, Kasım 15, 2006

SİNEMA VE SANAT DÜNYASINA TARİHİ GÖREV TST
Ben bugün bir rüya gördüm. Her zamanki gibi saçma ve karışıktı. İlk önce başka bir insandım. Böyle bir şey duydunuz mu bilmiyorum ama ben bazen rüyalarımda başka bir insanı canlandırırım. Neyse, rüyamda eşim ve çocuklarımla (gerçek hayatta 19 yaşındayım ve doğal olarak bekarım) havuzda mı denizde mi ne eğleniyoruz. Sonra doğada olmayan garip bir şey çıkıyor. Bu şey enlemesine ve sert... Üstelik şimşek, hortum, dalga, yağmur karışıyor. Sonra sığınak gibi bir yere kaçıyoruz. Ben gerçek hayatta olmayan çocuklarımı ve eşimi (çocuklarım mayolu, erkek ve sarışındı. 5-7 yaşlarında can simitliydi) kaybediyorum. Ruhsar da kurtuluyor ve kurtuldu diye evrim geçirip tekrardan diriliyor. Sonra hepimiz sınıf gibi bir yere giriyoruz. Milyonlarca insandan bir tek o kadarcık insan kurtuluyor. Sonra camdan fark ediyoruz ki tekrar o hortum başlıyor. Fakat bu sefer daha sert ve camları kırıyor. Kurtulabiliyoruz bodrum gibi gibi bir yere sığınarak... O sınıf gibi yerde şarkılarını sevmediğim ama beğin kanamasında üzüldüğüm Ebru Gündeş de vardı. Sıranın altından birşeyler mi alıyordu, oraya koyuyor muydu, hatırlamıyorum. Onunla da konuşmuştum bayağı. Orda muhabbet kuşum da vardı. Onu çıkarıp gösteriyorum bazılarına... Orda sınıftan arkadaşlarım (dershaneden) Engin ve Müslüm de vardı. Onlar beni çağırıyor. Bu arada çoktan kendim olmuştum. Bodrum gibi bir yere gidiyoruz. "Sertab Erener'in Zor Kadın şarkısına remix yapıcaz" diyorlar ve "Sen bu asansörlen inersen remix yaparız" diye ekliyorlar. Fakat asansörle inerken kendi çabamla indiriyorum çünkü bozuktu. Bu sırada şarkıyı duyuyor ve Sertab'la Voice Male'in görüntülerini görüyorum klip gibi... Sonra gene çabamla çıkıyorum. Böyle saçma sapan ve uzun bir rüyaydı benimki... İnşallah yorumlayabilirsiniz.
NİSAN 2000
TABİRİ:
Makam ve mevki sahibi olduktan sonra insanlara çok yardımınız dokunacak. Ekonomide yaşanacak gelişmelerden dolayı parasal sorunlar sizi daha fazla meşgul etmeyecek. Fakat iş hayatı veya yaşadığınız bölgede insanların endişe edecekleri olaylar yaşanacak. Ailenizle bolluk içinde rahat bir hayat yaşarken Türkiye'de skandal sayılabilecek ciddi olaylar, konular ortaya atılacak. Toplumu ve geniş kitleleri kalbi üzüntü içinde bırakacak olaylara yöneticilerin maalesef çözüm noktasında pek katkıları olmayacak. Olaylar üzüntü getireceği gibi toplumda bazı durulma ve rahatlamalara da sebebiyet verecektir. Hatta insanlarda toplumsal bir düzeylilik, hoşgörü ve haksızlıklara karşı koyma fikri yayılacak. Tabi ki bütün bu olaylar neticesinde sıkıntılı ve üzüntülü hatta endişeli günler yaşanacak. En önemlisi de toplumu aklı selime, doğru hareket etmeye yönlendirecek; yanlış hareketlere mani olacak bir fikir ve akım etkin olacak. Toplum provoke edilemeyecek. Toplum bu çalkanmalardan sonra ciddi istikrara, güvene ve hoşgörüye bir daha geri dönmemek üzere kavuşacak. Yeni ses sanatçılarının müzik dünyasına geleceklerini söylemek fazla önemli görünmüyor ancak toplumsal birlik ve beraberliğe sanat, müzik ve sinema dünyasının ciddi katkıları olacak. Topluma sevgiyi, kardeşliği anlatacaklar. Hatta sanat dünyası bu konuda vakıf, dernek gibi ciddi bir atılım dahi yapabilir. Sanatçıları ve toplumu birbirlerine tanıtma, yaşlananlara sahip çıkma, yetenekleri ölçüsünde yaşlılıklarında vefasızlığa son vermek için bu girişimin olacağını ciddi olarak bekliyorum.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home